REGULAMIN SILVER ARROW GROUPz dnia 24 listopada 2025 r.
SPIS TREŚCI
1. DEFINICJE
REGULAMIN Niniejszy dokument
GRUPA Prowadzone przez Administratora i Przewodniczącego nieformalne stowarzyszenie zrzeszające graczy airsoftu oraz organizujące wszelkie wydarzenia związane z airsoftem.
GRA, ZAWODY Wydarzenia sportowe organizowane przez upoważnionych do tego członków Grupy.
SCENARIUSZ GRY Zbiór zasad dla poszczególnej gry, określający podział zawodników na drużyny, cele drużyn, sposób ubioru i styl sprzętu, oraz zasady wyjątkowe dla gry, lub zmiany do zasad ogólnych gry.
ZASADY OGÓLNE GRY Zbiór zawarty w sekcji 5. tego Regulaminu, zawierający zasady dotyczące bezpieczeństwa i przebiegu gry, obowiązujące dla wszystkich gier organizowanych przez Grupę.
SUBSTANCJE PSYCHOAKTYWNE Substancje, które po zażyciu zaburzają świadomość osoby używającej substancję. W kontekście Regulaminu do substancji psychoaktywnych zaliczają się m.in. alkohol i narkotyki
NEC In. Net Explosive Content - łączna suma wagi materiałów wybuchowych w ładunku wybuchowym, wyłączając wagę obudowy, lontu, i wypełniacza.
ZAWODNIK Członek Grupy biorący udział w zawodach.
ORGANIZATOR Osoba upoważniona do organizacji zawodów i odpowiedzialna za ich bezpieczny przebieg.
PRZEWODNICZĄCY Osoba rozważająca wszelkie decyzje w sprawie Grupy.
ADMINISTRATOR Osoba odpowiedzialna za utrzymywanie portalu informatycznego Grupy, przechowywanie i przetwarzanie danych o Grupie i jej członkach, udostępnianie danych o Grupie i jej członkach osobom upoważnionym, oraz publikowanie informacji o nadchodzących zawodach w oparciu o decyzje Organizatorów.
PORTAL INFORMATYCZNY Strona internetowa dostępna pod domeną portal-silverarrowgroup.pl służąca jako zbiór i archiwum danych o Grupie.
2. INFORMACJE WSTĘPNE
Akceptacja niniejszego Regulaminu jest warunkiem otrzymania członkostwa w Grupie.
Nieprzestrzeganie Regulaminu może skutkować wydaleniem członka z Grupy.
Nie zapoznanie się z Regulaminem nie zwalnia członka Grupy z obowiązku przestrzegania go.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do usunięcia zawodnika z gry, jeżeli uznają, że łamie on zasady Regulaminu.
3. WARUNKI CZŁONKOSTWA W GRUPIE
Osoba ubiegająca się o przyjęcie do Grupy musi mieć ukończone co najmniej 16 lat.
Osoby niepełnoletnie muszą złożyć pisemną zgodę rodzica lub opiekuna prawnego przy ubieganiu się o przyjęcie do Grupy. Zgoda może być złożona w formie:
fizycznej, na zawodach lub w innym, uzgodnionym z Administratorem terminie;
skanu pisemnie wypełnionej zgody, po wcześniejszym uzgodnieniu z Administratorem.
Brak udokumentowanego uczestnictwa członka Grupy we wszelkich zawodach w okresie czasu przekraczającym 1 rok może skutkować wydaleniem członka z Grupy.
Sposób złożenia oraz wymagana zawartość wniosku o przyjęcie do Grupy są opisane w sekcji 8. tego Regulaminu.
4. WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH
Zawodnik:
nie posiadający ochrony oczu spełniającej wymogi opisane w punkcie 5.1.1
w stanie nietrzeźwości
nie może brać udziału w zawodach
Spożywanie alkoholu bądź innych substancji psychoaktywnych podczas zawodów jest zabronione i może skutkować natychmiastowym wyrzuceniem zawodnika z gry.
5. OGÓLNE ZASADY GRY
ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA
Każdy zawodnik podczas udziału w zawodach ma obowiązek noszenia okularów ochronnych spełniającej jedną lub więcej z następujących norm:
EN166B
ANSI Z87+
MIL-PRF 32432
Zdejmowanie ochrony oczu jest dozwolone jedynie w strefach bezpieczeństwa.
Zalecane jest używanie ochrony twarzy w postaci masek lub kominiarek.
ZASADY UŻYWANIA BRONI I SPRZĘTU
Każdy zawodnik zobowiązany jest do stosowania się do zasad BLOS:
Każdą broń traktuj tak, jakby była załadowana
Lufę kieruj w najbezpieczniejszym możliwum kierunku
Znaj swój cel i otoczenie wokół niego
Trzymaj palec poza spustem do momentu gotowości do oddania strzału
Celowanie bronią do zwierząt i ludzi nie uczestniczących w zawodach jest ściśle zabronione, skutkuje natychmiastowym wyrzuceniem zawodnika z gry, i może skutkować wydaleniem członka z Grupy.
Celowanie w twarz i skroń jest sciśle zabronione. Dozwolone jest celowanie w potylicę pod warunkiem że cel ma na sobie ochronę głowy o twardej skorupie zakrywającą potylicę.
Celowanie do zawodników z niezałożoną ochroną oczu jest zabronione.
ZASADY UŻYWANIA ŁADUNKÓW PIROTECHNICZNYCH
Materiały pirotechniczne mogą być stosowane, gdy one są przewidziane w scenariuszu gry, oraz wyłącznie przez osoby upoważnione do tego przez Organizatorów.
Ładunek pirotechniczny musi mieć określone specyfikacje:
Moc poszczególnego ładunku pirotechnicznego nie może przekraczać 2g NEC (ekwiwalent racy pistoletowej)
Ładunek pirotechniczny musi mieć lont, którego okres palenia wynosi co najmniej 4s.
Odłamki mogą być dodane do ładunku pirotechnicnzego w postaci kulek ASG o kalibrze 6mm, zmieniając je w ładunki odłamkowe, pod warunkiem że moc ładunku nie przekracza 1,5g NEC
Ładunki pirotechniczne nie spełniające powyższych specyfikacji są ściśle zabronione.
Rzucanie ładunków pirotechnicznych w okolice osób bądź zwierząt jest ściśle zabronione.
Rzucanie ładunków odłamkowych w okolice osób nie posiadających założonej ochrony oczu jest ściśle zabronione.
ZASADY UŻYWANIA POJAZDÓW
Pojazdy mogą być używane podczas zawodów, o ile są one przewidziane w scenariuszu gry, oraz wyłącznie przez osoby do tego uprawnione, tj. osoby posiadające ważne prawo jazdy odpowiednie dla danego pojazdu.
Pojazdy muszą być używane w sposób nie zagrażający zawodnikom oraz osobom pośrednim.
Pojazdy na terenach miejskich muszą być używane zgodnie z obowiązującymi zasadami ruchu drogowego.
Kierowanie pojazdu pod wpływem substancji psychoaktywnych jest ściśle zabronione i skutkuje tymczasową konfiskatą pojazdu do momentu otrzeźwienia operatora, a w skrajnych przypadkach może skutkować postępowaniem karnym.
Przejęcie kontroli nad pojazdem przez osobę inną od wyznaczonego operatora pojazdu jest dozwolone jedynie za pozwoleniem operatora, oraz pod warunkiem że osoba przejmująca kontrolę nie łamie żadnych zasad podrodziału 5.3 niniejszego Regulaminu.
Pojazdem cywilnym jest pojazd biorący udział w grze, który jest wyłączony ze wszelkiej walki podczas zawodów.
Strzelanie z wnętrza pojazdu cywilnego oraz strzelanie w stronę pojazdu cywilnego jest ściśle zabronione.
Pojazd cywilny może poruszać się jedynie w wyznaczonym przez scenariusz gry obrębie.
Pojazd cywilny nie może wysadzić zawodników w przypadku bycia w zasięgu rażenia zawodników przeciwnej drużyny. W przypadku znalezienia się w zasięgu rażenia drużyny przeciwnej, droga dalszego postępowania zależy od kierowcy pojazdu oraz scenariusza gry.
Pojazdem wojskowym jest pojazd biorący udział w grze oraz we wszelkich walkach podczas zawodów.
Pojazd może być oznaczony jako wojskowy jedynie przez właściciela pojazdu tj. przez osobę wpisaną jako obecnego właściciela w karcie rejestracyjnej pojazdu.
Zakres użytku i eksploatacji pojazdu wojskowego, tj. dopuszczany poziom obrażeń i dozwolony teren do poruszania się, jest określany przez właściciela pojazdu.
Pojazd wojskowy jest dozwolony do poruszania się po całym terenie gry z wyłączeniem stref specjalnie wytyczonych przez scenariusz gry.
POWALENIA I ODRADZANIE
Zawodnik zostaje "powalony" w momencie bycia trafionym jakimkolwiek pociskiem, lub odłamkiem o wysokiej mocy. Odłamki i rykoszety o niskiej mocy nie skutkują powaleniem.
Za "pocisk" rozumie się obiekt, wystrzelony z broni ASG, o dowolnej mocy, którego tor lotu nie jest zmieniony poprzez odbicie się od innego obiektu.
Za "odłamek o wysokiej mocy" rozumie się obiekt, który po uderzeniu tworzy uczucie bólu, bądź "wgniecenia się" w mundur. Analogicznie zatem, za "odłamek/rykoszet o niskiej mocy" rozumie się obiekt, który odbija się bez poczucia wgniecenia lub bólu.
Rykoszety o wysokiej mocy nadal skutkują powaleniem
Zawodnik w momencie powalenia musi je wyraźnie zasygnalizować. Może to się odbyć za pośrednictwem komendy głosowej ("DOSTAŁEM", "HIT", "TRAFIONY", etc.), komendy wizualnej (podniesienie ręki do góry; upadnięcie na ziemie, symulując bycie zabitym), lub połączeniem tych dwóch metod.
Zawodnik powalony nie może się ruszać, używać broni i sprzętu, ani rozmawiać z innymi zawodnikami.
Los powalonego zawodnika zależy od scenariusza gry:
Jeżeli scenariusz przewiduje obecność medyków, osoba powalona czeka na pomoc medyka.
Jeżeli medycy nie zostali wyznaczeni, lub są wszyscy również powaleni, osoba powalona kieruje się do strefy bezpieczeństwa, nieustannie sygnalizując swoje powalenie.
Jeżeli scenariusz przewiduje punkty odrodzenia, osoba powalona kieruje się do punktu odrodzenia, nieustannie sygnalizując swoje powalenie.
STREFY BEZPIECZEŃSTWA
Strefa bezpieczeństwa jest specjalnie wyznaczonym obszarem służącym jako miejsce odpoczynku zawodników.
Strefa bezpieczeństwa musi być widocznie oznaczona, lub jej pozycja musi być wyraźnie wytłumaczona każdemu zawodnikowi gry.
Strefa bezpieczeństwa musi być usytuowana w sposób chroniący osoby znajdujące się wewnątrz niej przed losowymi pociskami.
Strzelanie do, lub w kierunku strefy bezpieczeństwa jest zabronione, i może skutkować wyrzuceniem zawodnika z gry.
W strefach bezpieczeństwa dozwolone jest zdjęcie ochrony oczu.
W strefach bezpieczeństwa strzelanie z broni oraz wszelkie inne rodzaje walki są zabronione.
DODATKOWE ZASADY GRY I ZMIANY ZASAD OGÓLNYCH GRY
Dodatkowe zasady gry są ustalane w scenariuszach poszczególnych gier.
Organizatorzy mają prawo do wprowadzenia zmian do zasad ogólnych gry, dopóki zmiany te nie łamią prawa polskiego ani zasad Regulaminu, oraz nie stanowią zagrożenia dla zawodników i osób pośrednich.
SYTUACJE WYJĄTKOWE
W razie wystąpienia poważnego wypadku podczas gry (nagły wypadek medyczny; otrzymanie poważnych obrażen przez jednego z zawodników; niekontrolowany pożar; itp.), zawody zostają natychmiastowo wstrzymane do momentu rozwiązania problemu.
W przypadku wystąpienia poważnego wypadku, lub bycia o nim powiadomionym przez zawodnika, Organizatorzy mają obowiązek wydania komunikatu przerwania gry przez wszelkie komunikatory używane podczas niej.
W razie wystąpienia pożaru należy niezwłocznie poinformować Straż Pożarną oraz Organizatorów.
6. ORGANIZOWANIE ZAWODÓW
Organizatorem może zostać każdy pełnoletni członek Grupy.
Osoba może zostać Organizatorem gry wyłącznie za zgodą Administratora.
Organizator jest odpowiedzialny za organizację zawodów i ich bezpieczny przebieg.
7. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I ZOBOWIĄZANIA
Zawodnicy zobowiązani są do utrzymywania środowiska naturalnego terenu zawodów w jak najlepszym stanie.
Zabronione jest:
zostawianie po sobie śmieci
rozpalanie ognisk bez zgody Organizatorów
wylewanie szkodliwych substancji do gleby
Na terenach otwartych używanie amunicji biodegradowalnej jest obowiązkowe.
Zawodnik dostrzegający poważny wypadek podczas zawodów jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o nim Organizatorów.
Zawodnik jest odpowiedzialny za:
wszelkie szkody przez niego wyrządzone spowodowane nie stosowaniem się do zasad Regulaminu
wszelkie obrażenia przez niego poniesione spowodowane nie stosowaniem się do zasad Regulaminu
Grupa oraz Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za:
zgubione przedmioty
obrażenia otrzymane przez zawodników spowodowane nie stosowaniem się do zasad Regulaminu
szkody wyrządzone przez zawodników spowodowane nie stosowaniem się do zasad Regulaminu
8. APLIKACJA O CZŁONKOSTWO
Osoba ubiegająca się o członkostwo w Grupie musi wysłać formularz zgłoszeniowy na adres e-mail Administratora.
Formularz zgłoszeniowy nie musi mieć określonej formy estetycznej.
Formularz zgłoszeniowy musi zawierać następujące dane:
Imię i nazwisko
Data urodzenia
Numer telefonu
Wyrażenie zgody na warunki Regulaminu
W przypadku osób niepełnoletnich, wymagana jest również pisemna zgoda rodzica, lub opiekuna prawnego, której sposób złożenia jest opisany w punkcie 3.1.1 tego Regulaminu.
Osoba ubiegająca się o członkostwo w Grupie może również dołączyć następujące dane, aby usprawnić proces przyjęcia do grupy.
Miejsce stałego zamieszkania:
Gmina, jeżeli w obrębie powiatu sieradzkiego lub zduńskowolskiego
Powiat, jeżeli poza powiatem sieradzkim i zduńskowolskim
Informacja o posiadanym sprzęcie, w tym:
informacja o posiadanej, sprawnej broni ASG (firma i model broni)
informacja o stanie posiadania ochrony oczu, oraz informacja o modelu ochrony oczu w przypadku jej posiadania
informacja o stanie posiadania umundurowania o stylu wojskowym
Informacja o dotychczasowym doświadczeniu z airsoftem.